12 december 2012

Buisjes

KAK! Meijra moet zonodig buisjes laten zetten ("omdat er vocht zit achter haar trommelvlies en ze daardoor alles gedempt hoort, net zoals je ondergedompeld ligt in een bad")
We rapen alle moed en succesjes bij elkaar en vertrekken naar het ziekenhuis.
We mogen overdonderend de eerste "naar binnen". Meijra slaapt een beetje, is snel wakker, kijkt tv, kleurt wat, lakt de nageltjes, doet een prinsessenkleed aan en krijgt een vriendinnetje dat naast ons ligt.
Dat was gezellig, met z'n tweetjes daar.




Thuis knippen we haar armbandje van in’t ziekenhuis door, met reactie:
“Neen, ik moet dat aanhouden van de dokter om te slapen!”
“Maar Meijra, je hebt al geslapen…”
“Maar ik heb toch niet geslapen in’t ziekenhuis?!”
“Ah neen, ik was mis! De dokter dacht zeker dat je ging slapen in jouw bedje?”

Een zucht van opluchting ontsnapt me aan mijn lippen. Hier heeft ze geen negatieve gevoelens aan overgehouden, de ervaring in haar prinsessenkleed in het ziekenhuisbed.

Geen opmerkingen: