20 juni 2012

Een kleuter-rugzakje!

Een jaar na datum. Wat zeg ik? Een jaar? Neen, het gaat wel eerder naar de jaar-en-half. 2 jaar zal het niet zijn, want toen wist ik nog niet dat er uit een naaimachine ook een draad van uit dnderkant" komt. Wat een leek was ik. Wist ik veel, een naai-maagd, niet meer en niet minder.
Maar ik dwaal af! Ik was gestart aan deze "petite pack", maar mijn naaimachine (een ├ęchte ouderwetse Singer) kon de dikte van de stof niet aggan. Mijn dochter zag laatst het half afgewerkte zakje liggen, en op haar vraag heb ik het vanavond (in een half uurtje - shame!) toch verder afgewerkt.
Aan de binnenkant, zit een keurig klein zakje om iets in te steken.
Bedoeling was dat ze het meedeed naar de p xeuterklas (ik zag haar op haar eerste schooldag-van-een-lange-carriere al trots lopen met mijn maaksel), maar in september gaat ze al naar de 2e kleuterklas! Help! Haalt de tijd mij toch in?!

Gelukkig kan ze nog anderhalve week het zakje meedoen naar de 1e kleuter :-)
Benieuwd hoe ze morgenochtend zal reageren...




Omdat ik geen spanriempjes gebruikt heb (en de bandjes wel van de schouders vallen wegens te groot), naaide ik vooraan aan het riempje een knopje, aan het andere een lusje. Zo blijft het zakje ook mooi hangen! Het valt me op de bandjes nu meer gebruikt worden om handjes nonchalant op te laten hangen. Het begin van een nieuwe trend? ;-)