26 februari 2012

Lodger Wrapper Motion


In navolging van dit berichtje komt hier wat meer uitleg:


NODIG
stof fleece binnen 1m10
stof fleece buiten 1m10
Biaisband 5m lang
koord 0.90 m
2 koordstoppers
klittenband 52 cm


HOE?

1. Patroon knippen: hieronder een fotootje: het langste deel is 115 cm. (dit is groot, maar als baby wat groter is kan hij er nog mee in de buggy of autostoel)

Van de zijboord tot het breedste deel = 59cm, daar waar de velcro komt om de beentjes warm te kunnen houden = 10 cm.)
Het patroon knip je beter eens in't klein (dan knip er 4) en puzzel eens. Zet 2 stukken tegen elkaar, zodat je deze vorm krijgt. Daarop komt dan binnen/buiten kant op elkaar.










2. Grote stukken aan elkaar zetten (dus: 2 zoals het fotootje hierboven, gespiegeld aan elkaar stikken (enkel het rechte stuk)

3. knoopsgat maken voor koord, max.3 cm van boord aan binnenkant van je lodger

4. klittenband op buiten + binnenstof

5. binnen + buiten omgekeerd op elkaar leggen: DUS goede kanten aan buitenkant!

6. Rondom zigzag steek

7. Bies

8. Tunnel maken boven: koord insteken en vaststikken tussen bies (stukje uittornen en terug vaststikken)

 
Als er onduidelijkheden zijn, dan hoor ik het graag!
Ook als jullie een wikkeldeken maken, vind ik dat leuk om te horen, laat zeker een comment achter!

5 opmerkingen:

Janneke Swinkels zei

Het ziet er prachtig uit!
Ik zou graag het patroon willen zien. Staat dat ook op je site?

Meijra, Amber en Marlo zei

Bedankt voor je reactie Janneke. Ik heb een foto van het patroon genomen, hopelijk helpt dit je verder? Ik weet niet hoe ik het in pdf of online zou moeten plaatsen.
('t is nogal een groot model ;-) )

Anoniem zei

Zou u het patroon kunnen overtekenen en willen opsturen? Uiteraard tegen een vergoeding.

Groetjes Vera

Corry zei

Hallo
Ik wil graag voor mijn kleindochtertje een wrapper maken zou ik misschien het patroon wel van je mogen
groetjes Corry

Meijra, Amber en Marlo zei

Oh blijkbaar heb ik jullie berichtjes mislopen, vandaar mijn late reactie.
Het patroon is kwijt geraakt in onze verhuis.
Lukt het niet met de fotootjes en de afmeting erbij? Mijn afmetingen/patroon was aan de grote kant. Mijn zoon past er na een jaar nog steeds in in de buggy (wel handig...) maar het officiële patroon is een stuk kleiner!
Groetjes,Eva