23 februari 2012

Ingeduffeld

Ik wilde heel graag een wikkeldekentje maken. Geen gewoon wikkeldekentje, maar eentje zoals deze hier: een lodger wrapper motion. What's in a name? Een wikkeldekentje die je mag gebruiken in een autostoel (of ook handig in een buggy): de beentjes kan je apart 'verpakken' door broekspijpen te creëeren met velcro-sluitingen, maar je kan het evengoed als een lekker warm baby-wikkeldekentje gebruiken.

Omdat wij nog niet weten als het nu een R............... of een M................. wordt (maw een broertje of zusje) maakte ik een eentje in warme unisex-kleuren, bruin en beige fleece, met een beige bies:

Bij gebrek aan een baby dan maar een pop.

Voor Jill maakte ik er eentje in turkoois gecombineerd met lichtgrijs:


Omdat ik van dit wikkeldekentje geen patroontje voor had (en nergens vond op internet), kwam er wat denk-en tekenwerk aan te pas, maar het resultaat mag er wel wezen. Ik ben vertrokken van de grootte van een "gewone" lodger, en heb van daaruit mijn patroon en werkwijze uitgewerkt. Nu afwachten hoe de baby erin zal passen :-)
Wil je dit ook eens proberen vind je hier mijn werkwijze.

Geen opmerkingen: