18 februari 2011

Een Kroon voor de meisjes!

Omdat een verjaardag voor prinsesjes niet onopgemerkt voorbij mag gaan, wilde ik een mooie kroon.
Geen ééndagskroon zoals Meijra al 2 keer gekregen heeft. Ahha! Een herbruikbare versie dus! Mooi én gemakkelijk én tijdsbesparend! 3 vliegen in één stik!
Hoe begin ik daar aan? Lekker bloggend ideetjes opdoen. Ik passeerde Refugee Crafter met een héél mooie versie! Ook Juicy Bits kent er wat van.
Samen met Meijra gingen we aan de slag! Haar voorwaarde is dat er roze in zit - dat valt te regelen...
We maakten een patroontje op een dubbel A4 - meteen de lengte van de kroon. Ook Amber draagt kroontjes, dus voor verschillende hoofdjes en jaartjes.
Achteraan wil ik geen elastiek. Een kroon is gemaakt om mooi rond te zijn! 
Ik maakte eerst de roosjes. De roosjes en de bloemetjes naaide ik op de roze vilt.
Ik stikte 2 bruine stukken vilt op elkaar omdat de vilten stofjes maar heel dun zijn en ik vrees dat de kroon gaat hangen (op de achterkant is mijn bruin patroontje een halve cm kleiner). Daarna stikte ik meteen op de achterkant de "zachte kant" van de velcro. Regel 1: van een kroon mag je géén last hebben!

We maakten cijfers die we met velcro op de kroon plakken.
De kroon passen is al een favorietje geworden! Op de "officiële kroondag" wachten we nog een maand.

Geen opmerkingen: