16 januari 2011

handjes appliceren

Cadeautjes kiezen zijn niet altijd mijn sterkste bezigheid. Leuk, maar de datum dat je't effectief nodig hebt is daar altijd maar vroeger dan verwacht. Waardoor je natuurlijk tot actie moet overgaan. Deze keer had ik een ideetje! Een T-shirt! En natuurlijk niet zomaar een T-shirt, een gepersonaliseerd exemplaar voor een stoere peter. Wij dus op zoek naar een simpel, wit geval. Nog niet zo evident te vinden...Meijra laat haar handjes laten tekenen op een blad. Er was een idee om dat over te brengen op - u  raad het al - op het T-shirt! Verschillende opties overlopen: handjes inverven en erop zetten, zeefdrukken of appliceren. De eerste optie valt als eerste weg: het mag wel een beetje netjes blijven en geen kliedershirt worden. Volgende optie is zeefdrukken. Textielverf. Zullen die handjes geen te groot zwart en een ander kleurig oppervlak worden? Op naar appliceren! Dat wil ik al een eindje eens doen, hét moment om er eens werk van te maken! Een leuke (én mannelijke) stof kiezen (niet zo gemakkelijk), de vliesofix uit de doos gehaald en de handjes overnemen.
Daarna de lijmkant van de vliesofix op de achterkant van het katoentje strijken (op de papierzijde).
Volgende stap is het witte papiertje ervan halen en de juiste positie op het shirt bepalen. Ik werk met ruitjes, dus graag de 2 handjes op een rechte lijn. Goedkeuren en strijken maar!  Joepie! Een eerste écht resultaat: Meijra-handjes fleuren de shirt! Omdat het katoen van de handjes na een aantal wasbeurten zou durven loskomen en uitrafelen, haal ik mijn naaimachine uit en stik ik het randje vast met een zigzagstik.  Het voetje van het machien moet steeds tussen de versiering en de onderstof staan. Met veel draaien (één hand bestaat al uit 5 vingers!) concludeer ik best trots mag zijn op het resultaat!

Geen opmerkingen: